بیانیه روز و هفته استاد

 

بسم الله الرحمن الرحيم

ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ (قلم: 1(

انسان اشرف مخلوقات است و تعليم و تربيت از شؤون الهي است و خداوند متعال اين هبه را به مقرّبان درگاهش عنایت فرموده تا مسير کمال را به اشرف مخلوقاتش بياموزند.

دین پیامبر رحمت، خاتم رسولان محمد مصطفی(ص) بر اساس تعلیم و تربیت استوار شده و این موضوع به قدری حائز اهمیت است که پروردگار عالم می‌فرمایند «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ»یعنی رحمت و کرامت خداوند در آموختن با قلم و آموختن به انسان تجلی می‌یابد.

در ماه مبارک رمضان و ایام و لیالی قدر و ایام شهادت امیر مومنان حضرت امام علی ابن ابیطالب (ع)،همزمان با دوازدهم اردیبهشت سالروز بزرگداشت استاد فرزانه ، عالم عامل، آیت الله شهید مرتضی مطهری(ره)، فرزند عزيز امام راحل خمینی کبیر (ره) که پشتوانه ای محكم براي حوزه هاي علميه و دانشگاه ها، و خدمتگزاری سودمند براي ملت و كشور بود و با بهره گیری از اسلام ناب محمدی(ص) در تربیت نسلی شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشید فرصتی دست داد تا ضمن گرامیداشت این روز فرخنده و در این ایام نورانی و معنوی عرض ادب و ارادتی حضور همکاران و اندیشمندان داشته باشیم .

اهمیت هر کاری را باید با نقش و ارزش آن سنجید . اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوی زنده کردن همه افراد جامعه است . چنانکه خداوند در سوره مائده می فرماید « .... وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ... » هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است . در 42 ساله گذشته تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقش موثر معلمان در پرورش رزمندگان دوران دفاع مقدس،دانشمندان هسته ای،مدافعان حرم ، امنیت و سلامت و سایر نیروه ها در عرصه های مختلف بی بدیل بوده و در گفتار و نوشتار نمی گنجد اکنون نیز هرگونه پیشرفت و ترقی را باید مرهون همت والای معلمان دانست و بر این همت جانانه،گذشت و فداکاری مجاهدانه مباهات کرده و به محضر همه معلمان عشق و ایثار درود فرستاد .

از ویژگی‌های هفته معلم امسال این است که ملت ایران در آستانه يك آزمون بزرگ سیاسی در برابر دیدگان دوستان و دشمنان هستند. طبعاً علیرغم تمام مشکلات و نابسامانی ها که ناشی از سوء مدیریت و تدبیرهاست معلمان بزرگوار ما در تلاشی مضاعف و مخلصانه سعی در ساختن نسلی خلاق،صبور و استوار در عرصه های خطر داشته اند و رسالت خود را در ایجاد وحدت و حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی از جمله حضور در پای صندوق های رای انجام داده و بار دیگر توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد .

انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری بهترين فرصتی است تا مردم شریف ایران با هدایتگری معلمان و استادان با انتخاب صحیح خود مديران اجرايی ، کارآمد ، انقلابی، جهادی و خستگی ناپذير كه نگاهشان به ظرفيت‌هاي داخلی كشور و ملت باشد را برگزینند تا به لطف و مدد الهی مشکلات پیش روی مردم و جامعه مرتفع گردد .

در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری (ره) هفته بزرگداشت مقام معلم را به تمامی اساتید و معلمان بزرگوار ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض کرده و اعلام میداریم با پیروی از منویّات مقام معظم رهبری(مدّ ظلّه العالی)، همچون گذشته، با همتی والا و تلاشی مضاعف، با همدلی و همراهی، می کوشیم نقش اساسی خود را به نحو احسن ایفا نموده و با اتکال به خداوند سبحان ، طلیعه توسعه همه جانبه کشور را از مسیر ارتقای نظام تعلیم و تربیت اسلامی رقم بزنیم . « ان شاء الله الرحمن » .

وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ

ریاست،کارکنان،استادان و دانشجویان موسسه آموزش عالی المهدی(عج) مهر اصفهان

آموزش و پژوهش

تحصیلات تکمیلی

فرهنگی و دانشجویی